Isnin, 19 Januari 2015

KALAU MACAM INI PAKAI BAJU KURUNG KE SEKOLAH PATUT DIHALAU BALIK.

Kalau Macam Ini Pakai Pergi Sekolah Memang Patut Cikgu Halau Balik


Sebelum ini kita dikejutkan dengan kisah seorang pelajar yang tidak dibenarkan masuk kelas di sebuah sekolah di Cheras kerana beliau bukan Melayu.

BACA: Pihak Sekolah Halau Pelajar Pakai Baju Kurung Minta Maaf

Bagaimana pun pihak sekolah tersebut telah tampil memohon maaf dan menjelaskan perkara tersebut dengan mereka tidak menghalang pelajar bukan Melayu atau Islam mengenakan baju kurung ke sekolah tetapi mestilah kena dengan caranya iaitu memakai pakaian dalam untuk mengelakkan terlihat perkara yang tidak diingin ni.




Hari ini pula viral dilaman sosial gambar seorang pelajar Melayu Islam yang memakai baju kurung ketat yang jelas sekali menjolok mata sesiapa saja yang melihatnya.


Kalau dengan pemakaian  pelajar ini beliau lebih layak dihalau balik dari sekolah kerana ia jelas menyalahi etika pemakaian seragam sekolah yang jelas ketat di bahagian dada dan punggung seperti yang telah di jelaskan.

Pelajar bukan Melayu dan bukan beragama Islam hendak pakai baju kurung sampai tidak boleh masuk kelas kita pula sebagai seorang Melayu dan beragama Islam menghina pemakaian baju kurung dengan cara pemakaian begini.

Baju yang sepatutnya sopan dipakai sudah nampak hilang sopannya. Harap pihak sekolah dapat tegas dalam hal ini.-Siakapkeli.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan