Khamis, 23 Oktober 2014

PENGALAMAN DAN CARA MASUK KE ALAM BUNIAN.

Pengalaman dan cara Masuk ke Alam Bunian

Sebagai seorang muslim yang mukmin, beriman kepada perkara ghaib seperti wujudnya alam lain selain alam manusia yang kita huni, tidak harus dipersoalkan. Misteri wujudnya alam ghaib seperti alam bunian telah menjadi buah mulut masyarakat kita sejak dahulu hingga kini. Jika ianya hanya sekadar mitos,mengapa ia masih dibualkan sehingga kini? Malah, kewujudan alam ini dibuktikan dengan pengalaman sebenar mereka-mereka yang pernah ‘tersesat’ ke sana.

Bagi yang pernah secara sengaja atau tidak sengaja menjengah ke alam bunian, anda tentunya beruntung kerana berpeluang meneroka keindahan alam ciptaan Allah yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar manusia yang lain.

cara masuk ke alam bunian
Namun, bagi yang tidak pernah meneroka ke alam bunian, kami ingin kongsikan beberapa langkah atau steps yang kami dapat dari blog tokmat tentang cara-cara untuk masuk ke alam bunian.
Di Malaysia, ada beberapa tempat yang sesuai yang sering menjadi tumpuan bagi mereka yang ingin masuk 

ke alam bunian. Antaranya:
1) Rawang temple park- air terjun tingkat 4, situ ada 1 batu yang boleh dan selesa untuk baring
2) Gunung Ledang – Kolam Dayang, di situ ada 1 batu juga boleh baring
3) Gunung berlumut – di batu gigi boleh juga baring disebelahnya
4) Di Gunung Jerai – Kawasan mendatar hampir dengan Kubah masjid
5) Di Puncak no2 Gunung Santubong – Baring beralas

Tatatertib dan cara:
1. Semasa berbaring, pastikan tubuh penuh tenaga, bukan dalam keadaan penat atau letih atau kepala kusut.

2. Dengarkan bunyian alam seluruhnya.

3. Fokuskan kepada aliran air ( kerana aliran air mempunyai arus tenaga yang membantu kita memasuki alam).

4. Fokuskan kepada bunyi air terjun atau pancutan air sehingga bunyian lain ( cengkerik, burung, angin lenyap ), yang perlu dengar cuma bunyi air sahaja…terus fokus dan rileks.

5. Fokus hanya kepada bunyi deruan air sahaja, di dalam keilmuan batin, anda sebenarnya sedang menyerap tenaga dari air, tenaga yang dihasilkan oleh deruan air.

6. Dalam sekejap bunyi air ini akan hilang tiba tiba, dan serentak dengan itu juga anda akan dapati bahawa anda sudah berada di satu tempat lain….di alam yang berbeza dengan alam kita…..jauh berbeza.
Di sana, suasananya damai, sunyi, aman dan tenteram sekali. Anda mampu berjalan-jalan ke mana sahaja selagi terdaya, selagi adanya tenaga alam ( tenaga deruan air tadi ) , tenaga ini akan digunakan sepanjang pengembaraan anda, jika tenaga ini sikit, maka perjalanan anda juga singkat dan pendek. Jika tenaga ini besar, insyallah anda mampu menerokai lebih jauh namun perlu diingat, habisnya tenaga Alam ini, maka anda akan kembali ke alam nyata dan sedar semula. Ingat..jasad tetap di sini, yang pergi hanya Sukma anda sahaja….

Awas….ada risikonya jika anda terlalu lama di sana ( energi Alam terlalu besar ), jika terlalu lama, maka tidak mustahil apabila bangun anda mendapati diri anda totally 100% jasad juga berada di sana. Bangun bangun, anda bukan berada di alam kita. Haru biru jugak kan..?
Bagaimana jika tiba-tiba anda tidak kembali ke alam nyata?
Jangan cemas.

Ada 1 cerita orang yang sesat ke alam sana, beliau berjalan dan terjumpa warung, beliau bertanya pada seorang pakcik ” Pakcik, saya sesat..bagai mana saya nak pulang “…. pakcik tersebut bertanya ” kamu ni manusia ya, tak apa… kamu berjalan terus ke sana, sambil menuding jari..insyallah kamu akan pulang ke alam manusia “, orang ini mengikut apa yang disuruh, dan alhamdulillah tiba tiba beliau jatuh terduduk dan mendapati beliau sudah berada di alam kita, di mana pemandangannya berbeza sekali dengan pemandangan alam tadi…alhamdulillah….

Ada 1 cara yang lebih profesional lagi ialah dengan mencari penghulu kawasan tersebut, insyallah akan ditunjukkan, bila sampai ke rumahnya, jika dia ada anak dara, AWAS!!! Jangan pandang terlalu lama ( pandangan tergoda atau menggoda ), nanti dibuat menantu. Haru juga tak boleh balik selamanya, jaga tertib dan kesopanan walau rock macam mana pun kita, Insyallah akan dilayan dengan baik, diberi minum kopi dan sajian. Rasa kopi dia pun dah cukup buat anda macam lupa dan tak mau pulang ke sini…hahaha…jaga jaga…..

Berikut merupakan pengalaman salah seorang daripada mereka yang pernah meneroka alam bunian:
Dulu ketika remaja aku pertama kali ikut tok guru aku, cara aku masuk ialah memegang tangan tok guru aku lepas itu aku dipimpin ke alam bunian oleh tok tanpa jasad, pertama kali aku masuk di salah sebuah perkampungan bunian yang terletak di sebuah kebun di parit buntar, semua di situ nampak normal dan biasa tetapi sebaik sahaja aku masuk melalui pintu tak berdinding aku dapat melihat sebuah perkampungan yang pada mulanya aku tidak nampak.

Dari jauh aku melihat seseorang sebaya dengan tok guru aku berlari kecil menghampiri kami, memang depa berdua nampak rapat selepas itu aku diperkenalkan kepada dia, rupa rupanya dialah penghulu kampung bunian itu. Kami terus dipelawa masuk ke rumah tetapi dalam perjalanan ke rumah aku dipandang dengan pelik aneh oleh penduduk kampung tersebut, awalnya aku berasa agak takut tetapi tok guru aku sentiasa berpesan ingat Allah, betulkan niat insyallah kita selamat.

Ok, sekarang dah tahu cara macam mana nak ke alam bunian kan? Apa lagi, buat rombongan terus la! :P
p/s: Kalau tiba-tiba terpikat dekat puteri bunian, menjanda awek/bini korang…HAHAHA

Sumber http://www.waszap.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan